حوزه نیرو دانش بنیان می گردد، معین محور اصلی توسعه اکوسیستم نیرو

به گزارش وبلاگ نفس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نشستی مشترک با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، ضمن آنالیز ضرورت های تحقق شعار سال در بخش نیرو، چگونگی بومی سازی فناوری ها، بازارسازی برای شررکت های دانش بنیان و خلاق این حوزه مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

حوزه نیرو دانش بنیان می گردد، معین محور اصلی توسعه اکوسیستم نیرو

بعلاوه درباره چگونگی نفوذ فناوری و نوآوری به حوزه های شاخص و پیشران در موضوعات گوناگون از جمله انرژی های نو و تجدیدپذیر، بهینه سازی مصرف انرژی، هوشمندسازی و ... به گفتگو پرداختند.

در این نشست مقرر شد دامنه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی در حوزه نیرو گسترده شده و نیز پژوهشگاه نیرو به عنوان محور اصلی توسعه این اکوسیستم در صنعت نیرو نقش آفرینی کند.

تسهیلات، تنظیم گری و وضع مقررات با هدف توسعه انرژی های نو و تجدیدپذیر، استفاده حدأکثری از توان شرکت های دانش بنیان و خلاق مورد تأکید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر نیرو نهاده شد.

در این نشست بعلاوه نسبت به تشکیل کارگروه همکاری مشترک ظرف 2 هفته، با هدف پیشبرد اهداف و برنامه ها موافقت شد. در قالب این کارگروه همکاری، ضمن تعریف و تأیید پروژه های پژوهشی فناورانه و دانش بنیان در حوزه نیرو، توسعه و تأمین اقتصادی پروژه ها به وسیله صندوق پژوهش و فناوری دنبال محقق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حوزه نیرو دانش بنیان می گردد، معین محور اصلی توسعه اکوسیستم نیرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه نیرو دانش بنیان می گردد، معین محور اصلی توسعه اکوسیستم نیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید