خشونت های پلیس فرانسه علیه جلیقه زردها همچنان ادامه دارد

به گزارش وبلاگ نفس، تهران - خبرنگاران - انتشار تصاویر جدید در فضای مجازی از تداوم خشونت پلیس فرانسه با شهروندان فرانسوی که از ماهها قبل در اعتراض به سیاست های مالی امانوئل مکرون دست به تظاهرات زده اند ؛ حکایت دارد.

خشونت های پلیس فرانسه علیه جلیقه زردها همچنان ادامه دارد

به گزارش وبلاگ نفس؛ در ویدئوی جدیدی که در فضای مجازی بویژه در میان کاربران فرانسوی درحال بازنشر است ؛ پلیس با معترضان به سیاست های مالی دولت موسوم به جنبش جلیقه زردها درگیر شده و چندین پلیس با باتوم به یک معترض حمله ور شده و صدمات جدی به وی وارد می نمایند.

این ویدئو تاکنون در شبکه های اجتماعی 640هزار بازدید نماینده داشته است.

به نوشته روزنامه لو فیگارو فرانسه، این ویدیو شدت اعتراض ها را در کسانی که از خشونت های پلیس شکایت دارند تقویت خواهد نمود.

این ویدئو که مربوط به هفدهمین شنبه اعتراض های جنبش جلیقه زردها است، نشان می دهد که یکی از معترضان افتاده بر روی زمین در شهر کَمپِر در غرب ایالت بروتاین فرانسه، با خشونت شدید پلیس روبرو می گردد.

نیروهای پلیس در روبروه با یکی از جلیقه زردها در زمان اوج درگیری ها با باتوم دو بار بر سر او سپس به دست و انگشتانش ضربه وارد نموده و نارنجک گاز اشک آور به سمت او پرتاب می نمایند.

این ویدئو نشان می دهد که یک پلیس دیگر در حالی که این مرد جوان به نام مکس روی پل به حالت معلق بوده دستکم 9 بار با باتوم از پشت به او حمله ور می گردد و دو پلیس دیگر او را احاطه نموده اند.

به گفته لیونل بوترول پزشکی که صحنه را فیلمبرداری نموده، به صورت این معترض جوان پیش از این که از سوی پلیس متوقف شده باشد، یک گلوله پلاستیکی(فلش بال) هم اصابت نموده بود.

به گزارش وبلاگ نفس اگر چه این خشونت نخستین بار نیست که از سوی پلیس در روبروه با جلیقه زردها اتفاق می افتد اما در حالی است که چهارشنبه گذشته، سازمان ملل از فرانسه خواست درباره استفاده بیش از حد از زور علیه جلیقه زردها تحقیق کند.

خشونت پلیس علیه جلیقه زردها در فرانسه همچنان خبرساز است.

در جریان اعتراض های موسوم به جنبش جلیقه زردها در فرانسه 11نفر کشته و افزون بر یک هزار نفر زخمی شده اند.

اروپام**6984** 1546

منبع: ایرنا

به "خشونت های پلیس فرانسه علیه جلیقه زردها همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشونت های پلیس فرانسه علیه جلیقه زردها همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید