دستگاه هوشمندی که بیش فعالی بچه ها را تشخیص می دهد ، جایگزینی ایده آل برای دارودرمانی

به گزارش وبلاگ نفس، سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای اولین بار نوعی دستگاه هوشمند را با هدف تشخیص و درمان بیش فعالی بچه ها به تایید رساند.

دستگاه هوشمندی که بیش فعالی بچه ها را تشخیص می دهد ، جایگزینی ایده آل برای دارودرمانی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در طول دهه های گذشته بسیاری از افراد برای درمان بیش فعالی بچه ها خود از شیوه های مبتنی بر دارو استفاده نموده اند. درواقع دارودرمانی تبدیل به بخش جدایی ناپذیر درمان بچه ها بیش فعال شده است. اما به نظر می رسد برای درمان بچه ها بیش فعال روش هایی جایگزین نیز وجود دارد.

اختلال بیش فعالی بچه ها که با نام مخفف ADHD شناخته می گردد اعلب با توجیز داروهایی مثل ریتالین کنترل می گردد، اما امنون به روش تحریک پذیری عصبی می توان یک درمان غیردارویی برای بیش فعالی را استفاده کرد.

اداره غذا و داروی استفاده از این دستگاه را به عنوان روش درمانی برای بیماران بین 7 تا 12 ساله معین نموده است. اختلال بیش فعالی یا فزون کنشوری، یک بیماری شایع است که از دوران کودکی شروع می گردد و اغلب باعث اختلال در مدیریت عملکرد افراد می گردد. علائم شایع این اختلال شامل عدم توجه، مشکل تمرکز ، تکانشگری و سطح بالایی از فعالیتهای بی مورد است.

اکنون سیستم هوشمند موسوم بهeTNS یک دستگاه پزشکی تازه است که به وسیله پچ و سیمی کوچک به پیشانی وصل می گردد. این دستگاه فقط بالای ابرو را فرا می گیرد و کمی احساس سوزن سوزن شدن روی پوست ایجاد می نماید. پالس های الکتریکی از این دستگاه با موجهایی به مقدار تلفن همراه با عصب تریمینال ارتباط برقرار می نمایند و سپس سیگنال های درمانی را به قسمت هایی از مغز که مسئول علائم ADHD هستند، می فرستد.

کارلوس پنا، مدیر بخش دستگاه های عصبی و فیزیولوژی پزشکی سازمان غذا و داروی ایالات متحده در این خصوص گفت: این دستگاه تازه یک گزینه ایمن و غیرمستقیم برای درمان ADHD در بیماران کم سن و سال فراهم می نماید.

بر اساس آنالیز های تیم طراح این دستگاه، بچه های که از این دستگاه در طول دوره آزمایشی چهار هفته ای استفاده می کردند، کاهش علائم محسوسی داشتند. در حال حاضر این دستگاه در کانادا، استرالیا و اروپا در دسترس است. البته توصیه می گردد که بچه ها مبتلا به تپش قلب، مسائل ترشح انسولین یا سایر اختلالات عمومی از این دستگاه استفاده ننمایند.

منبع: انتخاب

به "دستگاه هوشمندی که بیش فعالی بچه ها را تشخیص می دهد ، جایگزینی ایده آل برای دارودرمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه هوشمندی که بیش فعالی بچه ها را تشخیص می دهد ، جایگزینی ایده آل برای دارودرمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید