رشته های تحصیلی ویژه دانش آموزان استثنایی به روزآوری می شوند

به گزارش وبلاگ نفس، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد کارآمدسازی و به روزآوری رشته های تحصیلی و برنامه های آموزشی و درسی ویژه دانش آموزان استثنایی با تاکید بر مهارت آموزی متناسب با شرایط، نیازها و اقتضائات حال و آینده بازار کار از اقدامات مورد توجه این سازمان برای سال 1401 است.

رشته های تحصیلی ویژه دانش آموزان استثنایی به روزآوری می شوند

حمید طریفی حسینی در گفت وگو با پانا درباره اقدامات و سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سال 1401، اظهار کرد: توسعه عدالت آموزشی، پرورشی و توان بخشی با تحت پوشش قرار دادن تمامی گروه های هدف دانش آموزان استثنایی با همکاری و تعامل نزدیک با سایر دستگاه های ذی ربط یکی از اقدامات مورد توجه این سازمان در سال 1401 خواهد بود.

وی با بیان اینکه توسعه رویکرد خانواده محوری در ارائه خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی یکی دیگر از اقدامات موثر سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال پیش رو است اضافه کرد: مردمی سازی و اجتماعی سازی امور آموزش و پرورش استثنایی از طریق فعال سازی تمامی ظرفیت های قانونی و جلب مشارکت خانواده ها، رسانه ها، خیرین و نیکوکاران، مسئولیت اجتماعی دستگاه ها، نهادهای حمایتی، سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه، انجمن های روان شناسی و توان بخشی، دانشگاه ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی باید مورد توجه باشد و انجام شود.

طریفی حسینی اشاره کرد: تقویت رویکرد تعلیم و تربیت تمام ساحتی و فراگیرسازی امر آموزش و پرورش دانش آموزان استثنایی از طریق متناسب سازی، استانداردسازی و دسترس پذیر کردن مدارس، فضاهای آموزشی و پرورشی و محیط های متنوع یاددهی یادگیری، برنامه های آموزشی و درسی و معلمان برای گروه های هدف نیز در سال 1401 انجام خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به یکی دیگر از اقدامات مهم این سازمان در سال تازه اضافه کرد: به روزآوری و کارآمدسازی رشته های تحصیلی و برنامه های آموزشی و درسی خاص دانش آموزان استثنایی با تاکید بر مهارت آموزی متناسب با شرایط، نیازها و اقتضائات حال و آینده بازار کار از اقدامات مورد توجه برای سال 1401 است.

وی ادامه داد: تلاش در جهت غربالگری و شناسایی زودهنگام بچه ها و دانش آموزان استثنایی جهت انجام مداخلات آموزشی و توان بخشی به هنگام از دیگر اقدامات حائز اهمیت سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برای سال پیش رو خواهد بود.

طریفی حسینی در سرانجام خبر داد: توسعه و کاربست ابزارها، روش ها و فناوری های نو در جهت کارآمدسازی تمامی فعالیت های مرتبط با سازمان و دانش بنیان کردن تمام امور، فرایندها و فعالیت ها با بهره گیری از ظرفیت های خبرگانی موجود در آموزش و پرورش و صاحب نظران، نخبگان و مراکز دانشگاهی، علمی و پژوهشی سطح کشور مورد توجه است که انشالله برای سال تازه پیگیری می شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رشته های تحصیلی ویژه دانش آموزان استثنایی به روزآوری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته های تحصیلی ویژه دانش آموزان استثنایی به روزآوری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید