سوئیت های خودگردان می توانند شیوه سفر کردن ما را تغییر دهند

به گزارش وبلاگ نفس، سوئیت های خودگردان، خودرویی مجهز به امکانات یک اتاق هتل هستند که می توانند شیوه سفر کردن ما را برای همواره تغییر دهند.

سوئیت های خودگردان می توانند شیوه سفر کردن ما را تغییر دهند

اتاق بسیار کوچک هتلی بر روی چرخ را تصور کنید که شما را از محل کارتان سوار می نماید و به مقصد مورد نظر می برد. سوئیت سفر خودگردان (Autonomous Travel Suite)، یک سوئیت خودگردان هتل است که خدمات حمل و نقل مبدا به مقصد را به مسافران ارائه می نماید. یک وسیله نقلیه الکتریکی که با انرژی خورشیدی کار می نماید، شما را از خانه یا اداره تان سوار نموده و مثل یک سوئیت متحرک هتل عمل می نماید به طوری که امکان خواب، سرویس بهداشتی یا حتی کار کردن در طول راستا تا مقصد را در اختیار شما می گذارد.

سوئیت سفر خودگردان به عنوان برنده جایزه نوآوری رادیکال 2018 انتخاب شد که طراحی آن را استودیوی طراحی استیو لی آو آپریلی برعهده داشت. در حال حاضر، این طراحی فقط در حد یک کانسپت است، اما لی ایده های بزرگی برای کارآمدی بیشتر مسافرت دارد. طرح او یک اتاق هتل با محیط جمع و جور است و همه آنچه که مسافران از یک اتاق هتل انتظار دارند نظیر امکانات خواب، محل کار، توالت و حمام، مینی بار، آشپزخانه، کمد نگهداری چمدان و بخش تفریح برای تماشای فیلم و بازی را می توانند در این سوئیت خودگردان مشاهده نمایند.

برای مسافرانی نظیر مسافران کسب و کار که وقت زیادی ندارند، این سوئیت ها امکان استفاده بهتر از زمان را میسر می نماید، به طوری که در طول راستا رسیدن به هتل یا محل قرار دیدار می توانند کارهای خود را انجام دهند، دوش بگیرند و خود را بیارایند. سوئیت های مذکور برای مسافرت های بین 6 تا 10 ساعت طراحی شده و بسته به تعداد مسافران (مسافر تنها، زوج ها، خانواده ها)، ابعاد آن فرق دارد.

این سوئیت دارای پنجره های شیشه ای هوشمند است که می توان برای حفظ حریم خصوصی، آن را تیره کرد. امکاناتی مانند تلویزیون یا تخت خواب اضافه در صورت درخواست مسافران، در اختیار آنها قرار می گیرد. برای راحت تر کردن امور، این سوئیت را می توان به وسیله یک اپلیکیشن کنترل کرد و امکان انتخاب نقطه شروع و انتهای راستا و محل های توقف نظیر رستوران برای مسافران وجود دارد.

هتل ها طوری طراحی شده اند که این سوئیت ها می توانند به راحتی در آن پارک نمایند و سپس به اتاقی بزرگ تر و مجهزتر در هتل بروند. وقتی مسافران وارد هتل می شوند می توانند از تمام مزایای یک هتل مثل استخر، رستوران، سالن بدنسازی و اتاق دیدار استفاده نمایند.

لی معتقد است که سوئیت سفر خودگردان مقرون به صرفه تر از هزینه اقامت در هتل و سفرهای متداول درمی آید، زیرا هزینه حمل و نقل و هتل را با هم ادغام نموده است. وقتی تعداد مسافران بیشتر از یک نفر باشد، هزینه کلی سفر، رقابتی تر می گردد. این سوئیت ها، فضای کمد بزرگ تر به مسافران ارائه می نماید و دیگر تاخیر در پرواز داخلی و امور امنیتی در آن به چشم نمی خورد.

خیلی هیجان انگیز به نظر می رسد وقتی یک نفر خودوریی اجاره کند که می تواند کارایی یک اتاق هتل را داشته باشد و در نهایت به یک هتل بزرگ تر متصل گردد. این پروژه هنوز در شروع کار است، اما اگر تکامل یابد فراتر از یک کانسپت خواهد بود و می تواند در نحوه مسافرت ما یک انقلاب به وجود آورد.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "سوئیت های خودگردان می توانند شیوه سفر کردن ما را تغییر دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئیت های خودگردان می توانند شیوه سفر کردن ما را تغییر دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید