فعالیت 300 واحد فناور و 60شرکت دانش بنیان در گیلان

به گزارش وبلاگ نفس، خبرنگاران/گیلان معاون هماهنگی امور مالی استانداری گیلان با اشاره به فعالیت 300 واحد فناور در گیلان توضیح داد: 60واحد دانش بنیان در پارک علم و فناوری گیلان مستقر هستند.

فعالیت 300 واحد فناور و 60شرکت دانش بنیان در گیلان

آرش فرزام صفت امروز در مراسم افتتاح دفتر فن بازار منطقه ای گیلان که در پارک علم و فناوری استان گیلان برگزار گردید، اظهار کرد: توانمندی های استان گیلان در تمام بخش ها قابل انکاری نیست و در حوزه های مختلف ثابت شده است.

وی با اشاره به فعالیت 300 واحد فناور در گیلان توضیح داد: 60واحد دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گیلان هستند.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری گیلان یکی از حلقه های مفقوده و چالش های بنگاه های مالی را نبود بازارهای فن آوری دانست و اضافه نمود: به عنوان مثال زیتون یکی از محصولات استراتژیک استان گیلان است و ما می توانیم بیش از 50 محصول از همین زیتون فراوری کنیم البته امروز عدم وجود بازارهای فناوری و فن بازار یکی از چالش ها است.

وی با بیان اینکه احتیاجسنجی در صنایع مختلف از جمله گردشگری استان از ضرورت های جامعه است گفت: احتیاجسنجی باید براساس شرایط روز جامعه انجام گیرد زیرا احتیاج امروز با سال گذشته متفاوت است.

فرزام صفت با اشاره به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری گیلان یادآور شد: صندوق پژوهش و فناوری گیلان باید بتواند در راستای تحقق اهداف دفتر فن بازار منطقه ای استان حرکت کند.

علی باستی رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان نیز در این مراسم فن بازار را مکانی برای عرضه و داد و ستد فناوری دانست و اضافه نمود: پیش از افتتاح این دفتر جای خالی فن بازار در گیلان دیده می شد.

وی با بیان اینکه سرعت بخشی در فرآیند مبادله فناوری بین عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری از اهداف پارک علم و فناوری گیلان در راه اندازی این دفتر است، یادآور شد: از دیگر اهداف دفتر فن بازار منطقه ای استان گیلان یاری به برگزاری دوره های آموزشی مربوط به تجاری سازی، احصا احتیاجهای فناورانه و برگزاری همایش ها و رویدادهای ترویجی و ارتقا فرهنگ فعالیت های فناورانه و توسعه بازار فناوری در استان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان ارتباط شبکه فن بازار استان به شبکه کشوری، انجام بازاریابی محصولات فناورانه توسط این شرکت، انتقال فناوری در دانشگاه ها حمایت و یاری این شرکت در مالکیت فکری از جمله مزایای راه اندازی شبکه فن بازار در گیلان برشمرد.

باستی اعلام کرد: یکی از ارکان اصلی فن بازار، شورای هماهنگی فن بازار منطقه ای است که در سه حوزه سیاستگذاری، نظارت و مدیریت و ارائه مشاوره در مورد پیشبرد برنامه ها و دستیابی به اهداف فن بازار فعالیت دارد. این شورا متشکل از 12 عضو حقوقی و حقیقی از جمله معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استان می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فعالیت 300 واحد فناور و 60شرکت دانش بنیان در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 300 واحد فناور و 60شرکت دانش بنیان در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید