مسافرت هوایی 18 میلیون نفر در نیمه نخست سال جاری

به گزارش وبلاگ نفس، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، مسافرت هوایی 18 میلیون نفر در نیمه نخست سال جاری اعلام شد.

مسافرت هوایی 18 میلیون نفر در نیمه نخست سال جاری

رضا نخجوانی با بیان اینکه بیش از 18 میلیون و 600 هزار مسافر هوایی در 6ماهه نخست سال جاری از فرودگاه های کشور اعزام و پذیرش شده اند، گفت: در این مدت 165 هزار و 747 نشست و برخاست در فرودگاه های کشور صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: در 6 ماهه نخست سال 1402 بیش از 17 میلیون و 160 هزار مسافر داخلی با حدود 151 هزار پرواز داخلی از فرودگاه های کشور اعزام و پذیرش شده اند.

وی ادامه داد: فرودگاه بین المللی مهرآباد با اعزام و پذیرش قریب به 6 میلیون نفر و 53 هزار پرواز، فرودگاه بین المللی مشهد با بیش از سه میلیون و 800 هزار مسافر و 29 هزار و 255 پرواز و فرودگاه بین المللی شیراز با حدود یک میلیون و 330 هزار مسافر و بیش از 12 هزار پرواز رتبه های اول تا سوم را در میان فرودگاه های کشور به لحاظ تعداد مسافر و پرواز به خود اختصاص داده اند.

نخجوانی بیان نمود: در میان فرودگاه های کشور که به طور هفتگی پرواز دارند، فرودگاه زنجان، پارس آباد، بم و طبس بیشترین رشد را در تعداد مسافر و پرواز در 6 ماهه اول سال رقم زده اند.

به گفته مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، در میان فرودگاه های بین المللی نیز فرودگاه زاهدان (31 درصد)، فرودگاه کرمان (30 درصد) و فرودگاه تبریز (9 درصد) بیشترین رشد را در نشست و برخاست پروازها داشته اند.

منبع: همگردی

به "مسافرت هوایی 18 میلیون نفر در نیمه نخست سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافرت هوایی 18 میلیون نفر در نیمه نخست سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید