معرفی بازی نوروزی: Persona 5 Royal

به گزارش وبلاگ نفس، 30 اسفند موضوعی نیست که هر ساله اتفاق بیفتد، در نتیجه استفاده کامل را از این روز ببرید؛ دقیقا منظورمان این است که امروز را تا جای ممکن به بازی کردن بگذرانید. تعطیلات تازه شروع شده است و زمان داریم تا یک بازی بلند و بالا و طولانی را شروع کنیم. سراغ یکی از بهترین نقش آفرینی های ژاپنی یک دهه گذشته را گرفته ایم و آن چیزی نیست مگر پرسونا 5. این نقش آفرینی عظیم، به تازگی به صورت ارتقا یافته و با محتوایی تازه و پیشرفت هایی متنوع، دوباره عرضه شده است و اگر به هنگام عرضه نسخه اصلی پرسونا 5 سراغ آن نرفته بودید، در حال حاضر بهترین زمان برای تجربه این بازی است.

معرفی بازی نوروزی: Persona 5 Royal

پرسونا 5 یک نقش آفرینی نوبتی ژاپنی است. با این حال، در سری بازی های پرسونا با دو گیم پلی متفاوت طرف هستیم. این سری بازی ها به دو بخش تقسیم می شوند؛ یک بخش بازی شبیه به بازی های ماجراجویی و شبیه سازی است که در آن به گشت و گذار در شهر و صحبت با افراد مختلف مشغول می شوید و بخش دیگرش، یک نقش آفرینی نوبتی که تمرکزش فتح سیاهچال ها و تراز دریافت است. نکته مهم و جالب درباره سری پرسونا، ادغام این دو بخش مختلف است؛ یعنی کاری که در هر بخش انجام می دهید، روی بخش دیگر تأثیر می گذارد.

  • پرسونا 5 بزرگتر و بهتر به اسم Persona 5 Royal رونمایی شد

قصه بازی را از دید یک دانش آموز دبیرستانی دنبال می کنید، دقیقا مثل بی شمار انیمه ژاپنی، با این تفاوت که سری بازی های پرسونا قصه ای تیره و تاریک دارند و پرسونا 5 هم یکی از سنگین ترین و جدی ترین شماره های مجموعه است. قصه ای که پرسونا 5 تعریف می نماید، با جامعه امروز ما فاصله چندانی ندارد. درگیری های داخلی افراد، با غرایز خود، با عقاید خود و با عوامل مختلف و متعددی که آن ها را از نظر عصبی متلاشی نموده، هسته اصلی قصه پرسونا 5 است. بازی مسائل افراد با خودشان را ریشه یابی می نماید، چه در خودشان و چه در تأثیراتی که جامعه روی آن ها گذاشته و ایده ای هم برای حل آن ها مطرح می نماید. صد البته همه این ها که گفتیم، به شکلی ساده و سرگرم کننده مطرح و به تصویر کشیده می شوند و قرار نیست کتاب جامعه شناسی بخوانید.

  • میزان فروش مجموعه پرسونا از 10 میلیون نسخه عبور کرد

در کنار قصه پرسونا 5، سیستم مبارزه بازی و بخش های مدیریتی آن قرار می گیرند که یکی از دیگری سرگرم کننده تر است. بازی شخصیت های مختلفی دارد که هر کدام کم و بیش در کلاس خاص خود قرار می گیرند و مهارت های مختلفی دارند. در کنار آن، پرسوناها و جمع آوری و ادغام آن ها قرار گرفته است که کاری می نماید مبارزات همواره تازه و جدید باقی بمانند، حتی پس از صد ساعت بازی کردن. سیستم اصلی مبارزات نوبتی بازی هم بدون اغراق می گوییم، بهترین سیستم نقش آفرینی ژاپنی است که تا به حال دیده اید. بخش دیگر پرسونا 5 یعنی گشت و گذار در شهر و تعامل با شخصیت ها و انجام مینی گیم های مختلف هم آن قدر متنوع و سرگرم کننده است که بعضی اوقات می خواهید حتی از خود بازی هم زمان بیشتری در آن صرف کنید.

نهایتا باید از پرسونا 5: رویال (Persona 5: The Royal) بگوییم. این نسخه به روزرسانی شده، کیفیت گرافیکی بهتری دارد، چند شخصیت جدید به بازی اضافه می نماید، کاملا یک فصل جدید به قصه می افزاید و پر است از پیشرفت های ریز و درشت مختلف. پرسونا 5 به خودی خود آن قدر خوب بود که تصور نمی کردیم بتوان آن را حتی بهتر کرد و به سادگی می توانیم پرسونا 5: رویال را یک بازی بی نقص بنامیم.

نام بازی: Persona 5: The Royal

تهیه کننده: Atlus

سازنده: Studio Zero

سبک: نقش آفرینی

پلتفرم: پلی استیشن 4

میانگین زمان تمام کردن: 120 ساعت

منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی بازی نوروزی: Persona 5 Royal" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بازی نوروزی: Persona 5 Royal"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید