ممنوعیت زمانی صادرات کیوی موجب ضرر باغداران می گردد

به گزارش وبلاگ نفس، نماینده مردم تالش در مجلس بر لزوم برطرف موانع توسعه صادرات کیوی با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان تأکید کرد.

ممنوعیت زمانی صادرات کیوی موجب ضرر باغداران می گردد

حسن محمدیاری در توییتی به ملاقات با وزیر جهاد و بعلاوه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با موضوع موانع توسعه صادرات کیوی اشاره نمود.

او نوشت: از نگاه کارشناسان با توجه به شرایط اقلیمی، ممنوعیت زمانی صادرات ضمن نداشتن سازگاری با فراوری کیوی، موجب ضرر باغداران می گردد.

نماینده مردم شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم اضافه کرد: در این ملاقات موانع توسعه صادرات کیوی با توجه به شرایط اقلیمی و زودرس بودن باغات تالش به عنوان قطب فراوری کیوی تذکر داده شد.

آقای محمدیاری بعلاوه در جلسه علنی روز گذشته (سه شنبه اول شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی توضیح داد: محدودیت صادرات کیوی موجب شده کشاورزان این حوزه با مشکل روبرو شوند.

به گفته او، اقلیم گیلان و مازندران با یکدیگر فرق دارد، بنابراین کارشناسان در این حوزه باید تفاوت قائل شوند، زیرا فرایند زمانی برای صادرات مشکل آفرین شده است.

بیشتر بخوانید

استان گیلان از لحاظ سطح زیر کشت محصول کیوی پس از مازندران رتبه دوم کشور را دارد.

تالش، رودسر، آستارا، آستانه اشرفیه و رشت با 7 هزار و 250 بهره بردار عمده ترین شهرستان های فراوری کننده کیوی در گیلان هستند.

منبع: خانه ملت

وبلاگ نفس گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ممنوعیت زمانی صادرات کیوی موجب ضرر باغداران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت زمانی صادرات کیوی موجب ضرر باغداران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید