موگرینی سیاست خارجه اتحادیه اروپا را ترک می نماید

به گزارش وبلاگ نفس، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد پس از انتها دوره تصدی اش در سال آینده دیگر برای انتصاب مجدد در این سمت نامزد نخواهد شد.

موگرینی سیاست خارجه اتحادیه اروپا را ترک می نماید

به گزارش وبلاگ نفس، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی، وزیر امور خارجه سابق ایتالیا و رئیس کنونی سیاست خارجه اتحادیه اروپا که نقش بسیار مهمی را در حفظ توافق اتمی ایران ایفا نموده در جمع سفرای اتحادیه اروپا گفت: نهایت کوششم را در مدت زمان باقی مانده می کنم تا این سمت را به طور آماده در اختیار جانشینم بگذارم.

دوره تصدی موگرینی در اکتبر سال آتی میلادی به سرانجام می رسد.

وی گفت: ما کارهای بسیاری داریم که باید سال جاری انجام دهیم. اول از همه باید آن چیزهایی را که تاکنون به دست آورده ایم حفظ کنیم. ما کارهای بسیاری برای تکمیل اقدامات باقی مانده باید انجام دهیم تا خانه را به صورت آماده در اختیار نفر بعد که این افتخار را دارد تا در این سمت فعالیت کند قرار دهیم.

موگرینی در سال 2014 میلادی و در سن 41 سالگی به عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی انتخاب شد.

وی در آن موقع با مقاومت کشورهای شرق اروپا روبرو شد که وی را فردی بدون تجربه و بسیار نزدیک و صمیمی با مسکو می دانستند اما موگرینی در توسعه چشمگیر ساختار امنیتی اتحادیه اروپا نقش بسزایی ایفا کرد و به شدت کوشش داشت تا کشورهای عضو همکاری های نزدیکتری داشته باشند و بودجه های بیشتری را هزینه نمایند.

موگرینی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع سفرای اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: اتحادیه اروپا باید خودش را برای زمان های سخت آماده کند و حضورش را در عرصه دنیای تقویت بخشد تا از فروپاشی کامل دنیا جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: اگرچه ایده چند جانبه گرایی بسیار چالش برانگیز است اما اروپا باید با شرکای بین المللی خود همکاری نزدیکتری داشته باشد. اروپا نباید از عرصه دنیای خارج گردد بلکه باید در امور دنیای بیش از پیش مشارکت داشته باشد.

موگرینی در ادامه گفت: ما باید از فروپاشی کامل دنیا جلوگیری کنیم.

وی همچنین تاکید نمود: در حال حاضر اجماع نظری درخصوص راهکار های عملی برای مساله مهاجرت وجود ندارد و من از تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهم تا مسئولیت بیشتری را در قبال مهاجران در مدیترانه از خود نشان دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "موگرینی سیاست خارجه اتحادیه اروپا را ترک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موگرینی سیاست خارجه اتحادیه اروپا را ترک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید