چرا این کفش های درشت و زشت به شکلی دیوانه وار به فروش می رسند

به گزارش وبلاگ نفس، کفش های کتانی طراحی شده به گونه ای که شبیه پابرهنه دویدن باشند روزگاری داغ ترین پدیده در ورزش بودند. حال شرایط بالعکس شده است. زشت ترین و درشت ترین برند کفش کتانی در حال تمام شدن در قفسه هاست و به وفور به فروش می رسد.

چرا این کفش های درشت و زشت به شکلی دیوانه وار به فروش می رسند

به گزارش وبلاگ نفس به نقل از سی ان ان، هوکا که در سال 2009 میلادی در فرانسه به عنوان یک کفش دویدن برای دوندگان حرفه ای عرضه شد با خرید به وسیله دوندگان معمولی، کوهنوردان و وزنه برداران به سرعت در حال رشد است. این برند که کفش های فوق بالشتکی 125 دلاری به بالا فراوری می نماید خارج از ورزش نیز به نمادی از مُد تبدیل شده است. هوکا برای مصرف نمایندگانی که در پی کفش های پیاده روی روزمره هستند مجذوب نماینده است و در پا های افراد مشهور از جمله گوئینت پالترو بازیگر زن و امیلی راتایکوفسکی بازیگر زن و مدل امریکایی دیده شده است. این کفش نقطه مقابل کفش های ورزشی مینیمالیستی است.

امیلی راتایکوفسکی مدل و بازیگر آمریکایی با کفش های هوکا

هوکا، متعلق به Deckers (DECK) شرکتی که پشت برند های کفش Ugg و Teva قرار گرفته است. هوکا در سال 2021 به فروش 892 میلیون دلاری رسید که 56 درصد افزایش فروش نسبت به سال قبل را نشان می دهد. در روز پنج شنبه زمانی که Deckers (DECK) فروش خود را برای سال 2022 میلادی منتشر کند انتظار می رود که این برند اعلام نماید عایدی هوکا بیش از 1 میلیارد دلار است.

رشد هوکا نشان دهنده یک استراتژی توسعه دقیق است و مصرف نمایندگان لباس های غیررسمی و راحت را در اولویت قرار می دهد که می توانند کفش های آن برند را برای ورزش، کار و در طول روز بپوشند. به نظر می رسد این برند توانسته با سرمایه گذاری روی مزایای عملکردی کفش های کتانی ملقب به کفش پدر یا کفش زشت را با موفقیت به روز کند.

این یک داستان موفقیت غیرمنتظره است. زمانی که Deckers هوکا را در سال 2012 میلادی خرید این برند کمی بیش از 2 میلیون دلار فروش داشت. هیچ فردی خارج از دوندگان حرفه ای درباره آن چیزی نشنیده بود. هوکا با ظاهر حجیم و زیره های بزرگ در فروشگاه های کفش ورزشی پر از کفش های کتانی سبک و باریک که تحت تاثیر شرکت های پوشاک پیشرو بودند یک محصول استثنایی محسوب می شد. در آن موقع کفش های ورزشی به اصطلاح مینیمال در حال محبوبیت بودند. در سال 2005 میلادی نایک خط Nike Free خود را راه اندازی کرد که موجی از نسخه های مشابه رقیب آن عرضه شدند.

اکنون برند های زیادی کوشش نموده اند از نظر ظاهر از کفش های هوکا تقلید نمایند. با این وجود، هیچ کفشی قادر به انجام کاری مشابه عملکرد هوکا نبود. با این وجود، هوکا جایگاهی خاص در مغازه های فروش کفش های تخصصی برای دویدن به خود اختصاص داد. هوکا در میان دوندگان اولترا ماراتن معروفیت زیادی کسب کرد چرا که آنان کفش های کتانی ای را انتخاب می نمایند که معتقدند به جلوگیری از آسیب دیدگی یاری می نماید. بسیاری از دوندگان مسافت طولانی هنگام انتخاب نوع کفش بیش تر به عملکرد فکر می نمایند تا به سبک، استایل یا برند.

نیمرخ حجیم هوکا به آن کفش یاری کرد تا بین دوندگان ماراتن متمایز گردد. این ظاهر حجیم و درشت به بینندگان آن می گوید: این کفشی است که می توانم بپوشم و مسافت های طولانی بدوم و آسیب نبینم. همان طور که هوکا در بین دوندگان ماراتن محبوب شد دوندگان معمولی بیش تری توجه شان به آن جلب شد و تصمیم گرفتند کفش های هوکا را خریداری نمایند.

این برند با افزودن کفش هایی برای دویدن در مسیر، پیاده روی و وزنه برداری از مجذوب نمایندهیت گسترده تر خود بهره برد. تا سال 2019 میلادی فروش هوکا به 220 میلیون دلار رسید. یک سال پس از آن فروش هوکا به 350 میلیون دلار رسید. هوکا میخواهد برای ادامه رشد محصولات نو را به طور مرتب به بازار عرضه کند. هوکا میخواهد فروشگاه های خرده فروشی مستقل افتتاح کند تا این برند را به مشتریانی که هرگز نام آن را نشنیده اند معرفی کند. دیوید پاورز مدیرعامل Deckers در ماه اکتبر گفته بود:هوکا یک برند برای دویدن و پیاده روی است و کاملا متمایز و متفاوت از کفش های برند بروکس برای دویدن است.

منبع: فرارو

به "چرا این کفش های درشت و زشت به شکلی دیوانه وار به فروش می رسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا این کفش های درشت و زشت به شکلی دیوانه وار به فروش می رسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید