TSMC برای فراوری تراشه 2 نانومتری در سال 2025 آماده می گردد

به گزارش وبلاگ نفس، طبق گزارش های منتشر شده، شرکت TSMC سال آینده فراوری تراشه های 3 نانومتری را شروع خواهد نمود و در سال 2025 هم فرایند فراوری تراشه های 2 نانومتری کلید می خورد. TSMC برای فناوری ساخت 2 نانومتری باید خطوط فراوری تازهی راه اندازی کند که ظاهرا حدود 36 میلیارد دلار هزینه در پی دارد. با وجود تمام عایدی و شغل هایی که این کارخانه های محلی ایجاد می نمایند، مقامات محلی نگران آسیب های زیست محیطی مربوط به این کارخانه های تازه هستند.

TSMC برای فراوری تراشه 2 نانومتری در سال 2025 آماده می گردد

TSMC میخواهد این کارخانه های نو را در شهر تایچینگ تایوان تاسیس کند که این شهر از امکانات زیادی بهره می برد و به همین دلیل TSMC از نظر جذب نیروها با چالش های کمتری روبرو خواهد شد. کارخانه های فراوری تراشه به مقادیر زیادی آب احتیاج دارند و به علت دسترسی شهر تایچینگ به آب دریا، برای تاسیس کارخانه های فراوری تراشه موقعیت ایدئالی محسوب می گردد.

کارخانه های اصلی TSMC در شهر سینچو قرار دارند که روزانه حدود صد هزار متر مکعب آب مصرف می نمایند و کمتر از 75 درصد این آب مورد احتیاج از مخازن شهر تامین می گردد. سال گذشته به علت خشک سالی در تایوان، TSMC ناچار شد مقادیر زیادی آب خریداری کند تا کارخانه ها برای فراوری تراشه به مشکل برنخورند. روی هم رفته برای ساخت هر تراشه، حدود 4.5 لیتر آب مصرف می گردد و با توجه به اینکه TSMC میلیون ها تراشه را فراوری می نماید، به حجم زیادی آب احتیاج دارد. مقامات شهر تایچینگ از TSMC خواسته اند که برای خطوط فراوری تراشه های 2 نانومتری از آب های تصفیه شده استفاده نمایند ولی هنوز TSMC با این خواسته موافقت ننموده اند.

همانطور که احتمالا می دانید، هرچقدر عدد مربوط به فناوری ساخت پایین تر باشد، تعداد بیشتری ترانزیستور در تراشه تعبیه می گردد. همین موضوع منجر به بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی می گردد. سامسونگ هم اعلام نموده که مانند TSMC در نیمه دوم 2022 فراوری تراشه های 3 نانومتری را شروع می نماید. در حال حاضر TSMC بخش بزرگی از بازار فراوری تراشه های موبایل را از آن خود نموده و باید ببینیم آیا سامسونگ می تواند فاصله خود را از TSMC کاهش دهد یا نه.

منبع: phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "TSMC برای فراوری تراشه 2 نانومتری در سال 2025 آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "TSMC برای فراوری تراشه 2 نانومتری در سال 2025 آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید