مصالح ساختمانی

عامل عجیبی که از دیوار بزرگ چین محافظت می نماید

کارگران قدیمی از ترکیبی از مواد آلی مثل خزه و گل سنگ ها برای ساختن دیوار بزرگ چین که یک شگفتی معماری به شمار می رود استفاده نموده و بدین ترتیب برای محافظت از آن اقدام کردند.

21 آذر 1402

3200 سال پیش هم مرخصی می گرفتند!

در جهان باستان شناسی و موزه های مملو از شگفتی، همواره اثری وجود دارد که مخاطبان امروزی را متعجب می کند. یکی از مطرح ترین موزه های جهان، خانه کتیبه ای باستانی است که نام کارگرانی که حدود 3200 سال پیش در مصر باستان از محل کار خود مرخصی می گرفتند، را ثبت کرده...

1 آذر 1401

بازگشت کارخانه بتن اردل به چرخه فراوری پس از 6 سال

مدیر امور شهری و شورا های استانداری چهارمحال و بختیاری، از راه اندازی کارخانه بتن در اردل اطلاع داد.

27 مهر 1401

قلعه پیروز گت یکی از جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان است

جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، قلعه پیروز گت یکی از جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان است.

11 مهر 1401

طرز تهیه شیک پروتئین عضله ساز چگونه است؟

شیک پروتئینی برترین دوست ورزشکاران است زیرا آنها با یادگیری طرز تهیه شیک پروتئین عضله ساز می توانند به افزایش سایز عضلات خود یاری نمایند. دستورالعمل های مختلفی برای تهیه شیک پروتئینی خوب با طعم های مختلف وجود دارند، بنابراین هرگز از خوردن شیک پروتئین...

11 مرداد 1401

دوراهی و دقایق در اختیار علاقه مندان شعر نهاده شد

به گزارش خبرنگاران ، سیدعلیرضا شفیعی، شاعر جوان اهل اهواز است که انتشارات شهرستان ادب، نخستین اثر وی را با عنوان دوراهی به چاپ رسانده است.

25 خرداد 1401

رئیسی در جلسه هیات دولت: مدیران اجرایی آستانه تحمل خود را در مواجهه با انتقادها بالا ببرند

سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در جلسه هیأت دولت با تأکید بر اینکه دولت از نقد منصفانه و سازنده استقبال می نماید، گفت: نقد منصفانه را باعث رشد و ارتقاء امور در کشور می دانیم و مدیران اجرایی باید آستانه تحمل خود را در مواجهه با انتقادها بالا ببرند، چرا که...

23 شهریور 1400

ارزش سهام عدالت در مقایسه با دیروز، 1.4 درصد کاهش یافت

شرایط شرکت های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.

18 شهریور 1400

مکانهای ساخته دست انسان که طبیعت آنها را تزئین نموده است

خبرنگاران/ این خبر پیرامون مکانهای ساخته دست انسان که طبیعت آنها را تزئین نموده است، برای شما نگارش شد.

7 شهریور 1400

الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی کوه بی بی شهربانو

ادامه آنالیز طرح الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم جنوبی رشته کوه توچال در جلسه امروز شورای شهر در دستورکار نهاده شد.

24 مرداد 1400

افتتاح بزرگترین مجتمع آهک و دولومیت ایران در کرمان

در ارتباط ویدئو کنفرانسی حسن روحانی رییس جمهور و با حضور حمیده واعظی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان، بزرگترین مجتمع آهک و دولومیت ایران به بهره برداری رسید.

28 تیر 1400

سهم ایران از اقتصاد سوریه؛تقریبا هیچ!، در سوریه فعالیت معدنی نداریم

به گزارش خبرنگاران مهدی عباسی، مسئول دفتر مالی ایران در حلب سوریه اسفند ماه سال گذشته در هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی گفته بود که سهم ایران از تجارت خارجی سوریه کمتر از 3 درصد است.

9 خرداد 1400

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400

بورس صبح امروز چهارشنبه کار خود را با گام های کوچک صعودی شروع نموده است. با اینکه طبق معمول فرایند های صعودی، اغلب نماد های بازار سرمایه لباس قرمز به تن نموده اند، اما فلزات اساسی، بانک ها و محصولات شیمیایی شرایط نسبتا بهتری دارند. در طرف مقابل کوشش ها...

3 خرداد 1400

10 ساحل شگفت انگیز مکزیک

مکزیک کشوری واقع در آمریکا جنوبی است. به دلیل موقعیت جغرافیایی این کشور سواحل بسیار زیادی را شامل می شود.گونه های مختلف حیات وحش این کشور نیز یکی از جاذبه های کشور به حساب می آید.

18 آبان 1399

سیمان نسوز چیست؟

سیمان نسوز که سیمان پرآلومین و یا دیرگداز نیز نامیده می گردد، در برابر گرما و آتش مقاومت بالایی دارد. در اوایل قرن بیستم، مهندسی اتریشی به نام لودویک هاچک از ترکیب الیاف آزبست با سیمان، پیروز شد سیمان نسوز را اختراع کند. اختراع او با استقبال خوبی از طرف...

26 مهر 1399

یک سنگ فضایی قدیمی معمای عدم تقارن عجیب حیات را توضیح می دهد

زندگی نامتقارن است و یک کپسول زمان از اولین روزهای شکل گیری منظومه شمسی ممکن است دلیل آن را توضیح دهد. محققان می گویند یک سنگ فضایی قدیمی که در قطب جنوب پیدا شده است، به طرز حیرت انگیزی می تواند رمز و راز عدم تقارن عجیب زندگی را توضیح دهد.

21 مهر 1399

پدر و پسر مقنی در چاه جان باختند

رییس ایستگاه شماره 45 سازمان آتش نشانی مشهد گفت: پدر و پسر چاه کن در عمق یک چاه در حال احداث در جاده سیمان حومه این شهر جان باختند.

18 مرداد 1399

خبرنگاران خاتمه خرداد آخرین مهلت انتقال مشاغل آلاینده به شهرک صنفی مهاباد

مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: مشاغل آلاینده این شهرستان تا پایان خردادماه فرصت دارند تا واحدهای صنفی خود را به شهرک صنفی انتقال دهند.

22 تیر 1399