تعطیلات نوروزی را فناورانه برنامه ریزی کنید

به گزارش وبلاگ نفس، تعطیلات نوروز بهترین فرصت است تا بعد از یک سال فعالیت، تحمل استرس و فشار کاری زمانی را برای استراحت و تفریح خود در نظر بگیرید. اگر خیلی اهل سفر کردن به نقاط مختلف کشور در این ایام باشید حتماً تا کنون برنامه ریزی های لازم برای آغاز یک مسافرت در سال جدید را انجام داده اید.

تعطیلات نوروزی را فناورانه برنامه ریزی کنید

اگر اهل سفر در نوروز هم نباشید بد نیست با یک برنامه ریزی درست، بهترین استفاده را از تعطیلات نوروز داشته باشید. در حال حاضر به یاری ابزارهای مختلف و گوشی هوشمند می توانید بهترین بهره را از تعطیلات نوروزی خود ببرید. حالا اپلیکیشن های مختلف که تعداد ایرانی آن هم روز به روز در حال افزایش است به شما یاری می نماید یک نقطه را برای سفر انتخاب، بلیت آن را رزرو و اقامتگاه خود را نیز تعیین کنید. از سوی دیگر اگر قرار باشد خودتان و با خودرو شخصی اقدام به مسافرت کنید اپ هایی وجود دارند که بهترین جهت را برای راهی شدن به جاده به شما پیشنهاد می نمایند. یاری برای انجام حساب و کتاب دقیق خرج ها در سفر، ثبت خاطرات سفر به بهترین شکل، پیدا کردن مکان مناسب برای سفارش غذا و... هم از دیگر امکاناتی است که اپ ها هنگام سفر می توانند در اختیار شما بگذارند. اگر می خواهید یک برنامه ریزی دقیق برای ایام نوروز سال جاری خود داشته باشید می توانید در ادامه با این گزارش همراه شوید. در این مطلب سعی داریم بهترین اپ هایی را که در ایام نوروز می توانند به شما یاری نمایند معرفی کنیم.

کجا سفر کنیم؟

پیدا کردن یک مکان جدید و هیجان انگیز برای رفتن به مسافرت کار آسانی نیست. برای همین می توانید در این زمینه از برنامه های مختلفی که در فروشگاه های اپلیکیشن وجود دارند یاری بگیرید. علی بابا و اسنپ تریپ شاید از معروف ترین برنامه هایی باشند که در ارائه پیشنهاد برای انتخاب یک محل برای سفر و حتی رزرو بلیت به شما یاری می نمایند. اما اگر می خواهید در این زمینه برنامه های دیگر را هم امتحان کنید و به اطلاعات دقیقی از مناطق مختلف ایران دست پیدا کنید پیشنهاد ما برای شما اپلیکیشن همگردی است. با یاری این برنامه می توانید اطلاعات دقیق و جامعی در مورد مناطق و موقعیت های جغرافیای مختلف ایران به دست بیاورید. در این اپیکیشن اطلاعات جامع و کاملی از تمامی مناطق دیدنی-گردشگری و رویدادهای مختلف هر شهر مانند جشنواره ها و مراسم ویژه گردآوری شده است که می تواند مشاور خوبی برای شما هنگام سفرهای نوروزی باشد. در همین زمینه اپ سفرگردی هم می تواند برای انتخاب مقصد مسافر به شما یاری کند. با یاری این برنامه می توانید از تورهای مسافرتی، اطلاعات مربوط به منطقه ای که در آن حضور دارید و مکان های گردشگری هر شهر، باخبر شوید. اگر برای مسافرت قصد سفر به خارج از کشور را هم دارید می توانید از TripAdvisor یاری بگیرید. در این برنامه می توانید نقد و آنالیز و تصاویر کاربران اپ در مورد رستوران ها، هتل ها و سایر مراکز تفریحی و گردشگری در نقاط مختلف جهان را بخوانید. هر سه برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران اندروید و ios قرار گرفته اند.

چگونه جهت را پیدا کنیم؟

اگر تصمیم گرفته باشید به یک جای جدید در کشور سفر کنید یا حتی اگر به شهری سفر کنید که از جهتهای آن سر درنیاورید قطعاً پیدا کردن راه درست و بدون ترافیک به بزرگ ترین دغدغه شما تبدیل خواهد شد. اینجاست که برنامه های جهتیابی می توانند یک راهنمای تمام و کمال برای شما باشند. یکی از برنامه هایی که هنگام زدن به دل جاده به آن احتیاج دارید تا جهت درستی را برای مسافرت خود انتخاب کنید 141 است. این اپلیکیشن توسط مرکز مدیریت راه های کشور توسعه یافته و با استفاده از این اپلیکیشن می توانید از تمامی وضعیت راه های مختلف شهری و برون شهری اطلاع پیدا کنید. این برنامه علاوه بر اینکه جهتهای مناسبی را برای رسیدن به مقصد نهایی پیش روی شما می گذارد، شما را از ترافیک و تصادفات رخ داده در جاده نیز آگاه می نماید. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios قرار گرفته است. البته اگر در مکانی قرار داشتید که دسترسی به اینترنت برای نقشه خوانی و جهتیابی برایتان فراهم نبود می توانید از اپلیکیشن نقشه ایران آفلاین بهره ببرید. برای پیدا کردن جهت راه خود با یاری این برنامه احتیاج به اینترنت ندارید، چرا که این برنامه به صورت آفلاین جهت را از روی نقشه کشور به شما نشان می دهد.این برنامه به صورت رایگان تنها برای کاربران سیستم عامل اندروید قابل استفاده است.

شماره های ضروری و یاری های اولیه

اگر در طول سفر احتیاجمند تماس با مکان های خاصی مانند پلیس، بیمارستان، هواشناسی و غیره شدید و هیچ شماره ضروری را هم حفظ نبودید می توانید از برنامه تلفن های ضروری بهره ببرید. درست است که این برنامه بسیار ساده و شامل تمامی تلفن های لازم است اما در طول سفر ممکن است برای هر کاربری بسیار پرکاربرد باشد. با نصب این اپلیکیشن روی تلفن هوشمند خود، می توانید به تمامی شماره های اضطراری به صورت یکجا دست پیدا کنید و در صورت احتیاج از هر یک بهره ببرید. حالا اگر در طول سفر خدایی نانموده دچار سانحه یا حوادثی شدید بهتر است قبل از هر چیزی خونسردی خود را حفظ و سعی کنید تا آمدن اورژانس یا منتقل کردن بیمار به بیمارستان مجموعه کارهای اولیه را برایش انجام دهید. در این مرحله می توانید از اپلیکیشن یاری های اولیه هلال احمر بهره ببرید. در واقع اگر تاکنون دوره های آموزشی امدادرسانی و یاری های اولیه را پشت سر نگذاشته اید، کافی است با دانلود این اپلیکیشن از صدها روش امدادی مفید برای شرایط مختلف باخبر شوید تا در مواقع اضطراری از آنها بهره ببرید. این برنامه هم به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار

گرفته است.

چگونه در سفر حساب و کتاب کنیم؟

اگر قرار باشد خانوادگی تصمیم به سفر بگیرید پس باید قبل از هر چیزی یک نفر را به عنوان مادر خرج انتخاب کنید تا دخل و خرج سفر را مدیریت کند. از جمله برنامه هایی که در حال حاضر می تواند به شما در مدیریت مخارج هنگام سفر یاری کند اپلیکیشن دنگ سفر است. این اپلیکیشن همه محاسبات را برای شما انجام می دهد. رجحان شاخص این برنامه نسبت به نرم افزارهای مشابه این است که همه بخش های آن کاملاً رایگان است و کار با آن هم راحت است. از سوی دیگر در این برنامه حالت های مختلفی که در سفر رخ می دهد درآن پیش بینی و برای آن راهکار در نظرگرفته شده است. به عنوان مثال شما می توانید در سفرهای خارجی از هر چند واحد پولی که می خواهید بهره ببرید چون ممکن است برخی هزینه های شما به ریال، برخی به دلار و... باشد این اپ هر واحد پولی را جداگانه برای شما محاسبه می نماید. از ویژگی های دیگر این برنامه امکان تعریف تعداد همراه است. برای مثال زوج ها یا خانواده ها می توانند تعداد نفراتشان را در یک حساب که به نام سرپرست است وارد نمایند و همه هزینه ها به حساب سرپرست منظور می گردد. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.

کجا غذا بخوریم؟

اگر به شهری برای اولین بار سفر نموده باشید حتماً نمی دانید که بهترین رستوران آن شهر کجاست به همین خاطر می توانید از اپلیکیشن هایی یاری بگیرید که براساس نظر کاربران بهترین رستوران ها یا کافی شاپ های سطح شهر را به کاربران معرفی می نمایند. یکی از برنامه ها در این زمینه دانرو است. در واقع این برنامه، راهنمای شهر است و به ما یاری می نماید تمام اطلاعات تماس و آدرس اماکن خصوصی و عمومی شهرمان را پیدا کنید. این برنامه علاوه بر معرفی بهترین رستوران های سطح شهر مکان های هیجان انگیزی که می توانید به آن سر بزنید را نیز به شما معرفی می نماید. در این اپ می توانید، فعالیت کاربران را هم دنبال کنید یا نظرات و انتخاب هایتان را با آنها به اشتراک بگذارید. این برنامه به شما اجازه می دهد که بدانید کاربران از خدمات چه مکان هایی استفاده می نمایند و درباره کدامشان نظر منفی داشته اند. از سوی دیگر در بخش پیاده رو این برنامه از آخرین ماجراهای محله باخبر می شوید و تجربه های محلی خودتان را با سایر همشهری ها نیز به اشتراک می گذارید. در همین زمینه می توانید از اپلیکیشن پیاده هم یاری بگیرید. در این برنامه کافی شاپ ها و رستوران های مختلفی همراه با توضیحات جامع و کاملی در مورد یک رستوران به چشم می خورد. این دو برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios قرار گرفته است.

کجا بمانیم؟

قطعاً همه ما برای رفتن به شهر جدید برای مسافرت آشنایی در آن شهر نداریم که بتوانیم در طول زمان سفر در آنجا اقامت داشته باشیم. رفتن به هتل هم برایتان می تواند هزینه گزافی داشته باشد. پس بهترین راه می تواند استفاده از اقامتگاه های مسافرتی است. برای اینکه بدانید در شهری که سفر می کنید چه اقامتگاه هایی وجود دارد از اپلیکیشن اتاقک یاری بگیرید. با استفاده از این برنامه کاربردی می توانید به لیست اقامتگاه هایی دسترسی داشته باشید که عموماً کوچک و درجه یک نیستند و قیمت بسیار مناسب تری در مقایسه با هتل و ویلا دارند. در واقع اتاقک سامانه هوشمند اجاره محل اقامت سفر است که در حال حاضر در بیش از 220 شهر ایران و با بیش از 4500 اقامتگاه، در حال فعالیت است. اتاقک با هدف رفع ساختن احتیاجهای کاربران در مورد سفر و گردشگری ایجاد شده است که گردشگران بتوانند با کمترین هزینه و همچنین سریع ترین حالت در محیطی امن سکونت نمایند. در اپ اتاقک فهرست نسبتاً جامعی از ویلاها، سوئیت ها، خانه ها، آپارتمان ها، مراکز بوم گردی و حتی خانه های روستایی و عشایری شهرهای مختلف ایران ارائه شده که اغلب قیمت بسیار مناسبی دارند. امکان رزرو این اقامتگاه ها به صورت مستقیم به وسیله برنامه اتاقک وجود دارد. این برنامه هم به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید و ios قرار گرفته است.

لحظات خاطره انگیز را چگونه ثبت کنیم؟

بدون شک یکی از قسمت های هیجان انگیز سفر برای بسیاری از کاربران آن هم با توجه به حضور شبکه های اجتماعی ثبت تصاویر و ویدئو از مکان های جدیدی است که به آن سفر می نمایند. برای اینکه از مکان های هیجان انگیزی که به آن سفر می کنید عکس های باکیفیت یا فایل های ویدئویی حرفه ای بسازید می توانید از برنامه های کابردی در این زمینه یاری بگیرید. اپلیکیشن های ویرایش عکس و ویدئو کم نیستند، یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه Prisma است. این برنامه تصاویر و ویدئوهای شما را به سبک کارهای هنری ون گوگ، مانک، پیکاسو و لویتان درمی آورد. برای ویرایش عکس با پریسما می توانید به راحتی به وسیله برنامه عکس بگیرید یا عکس های گرفته شده با برنامه دوربین گوشی را برای ویرایش انتخاب کنید. پریسما با استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق (Deep Learning) فیلترهای خلاقانه ای را روی عکس قرار می دهد. این اپلیکیشن بیش از 30 سبک دارد و تاکنون ده ها میلیون بار دانلود شده است. در همین زمینه می توانید از برنامه Photo Editor by Aviary هم یاری بگیرید. این برنامه بیش از 1500 افکت رایگان دارد و به شما یاری می نماید که عکس ها و فیلم های خود را به شیوه حرفه ای ویرایش و ثبت کنید. هر دو برنامه به صورت رایگان برای کاربران سیستم عامل اندروید و ios قابل استفاده است.

کجا بنزین بزنیم؟

رفتن به مسافرت با خودرو شخصی می تواند باعث خالی شدن باک بنزین گردد پس باید در جهت راه یا شهری که به آن سفر می کنید از پمپ بنزین ها باخبر باشید. یکی از برنامه هایی که می تواند در مسافرت به شما یاری کند تا در صورت اتمام بنزین خودرو بسرعت یک پمپ بنزین پیدا کنید آی بنزین است.

این اپ برنامه ای است که پمپ بنزین های اطراف شما را روی نقشه نشان می دهد و آنها را بر اساس فاصله شان با شما مرتب می نماید. در واقع با استفاده از این برنامه می توانید دائماً اطلاعات دقیق مربوط به پمپ بنزین های مختلف را در اختیار داشته باشید و بدانید که نزدیک ترین پمپ بنزین در چه فاصله ای نسبت به شما واقع شده است. بنابراین با یاری این اپلیکیشن هیچ وقت با مشکل تمام شدن بنزین خودرو روبرو نمی شوید. البته برای استفاده از امکانات این برنامه حتماً باید اپلیکیشن گوگل مپ را روی گوشی خود نصب نموده باشید. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.

منبع: ایران آنلاین

به "تعطیلات نوروزی را فناورانه برنامه ریزی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلات نوروزی را فناورانه برنامه ریزی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید