توسعه زیرساخت های مجازی در دانشگاه پیغام نور خراسان رضوی همزمان با کرونا

به گزارش وبلاگ نفس، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس دانشگاه پیغام نور خراسان رضوی گفت: با شیوع کرونا زیرساخت های این نوع آموزش ارتقا بیشتری در دانشگاه پیغام نور استان هم به همراه داشت.

توسعه زیرساخت های مجازی در دانشگاه پیغام نور خراسان رضوی همزمان با کرونا

دکتر عزیزاله نژادعلی در گفت وگو با وبلاگ نفس در مورد فعالیت های دانشگاه پیغام نور در راستای فراوری و ارتقای دانش اظهار کرد: دانشجویان بایستی در زمینه های آموزشی و فرهنگی در دانشگاه فعال بوده و به صورت داوطلبانه در قالب تشکل های دانشجویی فعالیت نمایند. بنابراین نیازمند بازگرداندن نشاط به محیط های آموزشی هستیم. طبیعتا اگر دانشگاه ها با طراوت و نشاط باشد، این طراوت به جامعه هم سرایت پیدا خواهد نمود.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف ایجاد دانشگاه پیغام نور بسط عدالت آموزشی و دسترسی راحت همه اقشار و افراد در اقصی نقاط کشور به تحصیل و آموزش با کیفیت در دانشگاه است. تمهیدات مختلف و بسترهای متعدد موجود به نحوی ریل گذاری و برنامه ریزی شده که دوری مسافت، نبود امکانات فیزیکی یا مشغله های کاری باعث جدایی افراد از دانشگاه نشده است.

رئیس دانشگاه پیغام نور خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین ارکان آموزش فراگیر استفاده از آموزش های راه دور یا همان الکترونیک است، توضیح داد: امروز استفاده از کلاس های مجازی و آموزش غیرحضوری به شدت در حال توسعه است و عمده دانشگاه ها از آن بهره می برند. در این بین دانشگاه پیغام نور هم به عنوان پیشرو در زمینه آموزش های راه دور، چند سالی است سامانه کلاس الکترونیکی خود را راه اندازی نموده است.

نژادعلی در مورد شرایط تازه اعلامی از سوی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری بیان نمود: به علت شیوع ویروس کرونا، بستر آموزش در دانشگاه های ما به صورت مجازی توسعه پیدا نموده و بالغ بر 20 هزار دانشجو طی یک سال و نیم گذشته از این آموزش بهره بردند. آموزش در دانشگاه پیغام نور به واسطه کرونا متوقف نشد. در حال حاضر هم دانشگاه دایر و فعال است. کارکنان و اعضای هیات علمی در دانشگاه حضور دارند و کلاس ها به صورت مجازی در حال برگزاری است. بعلاوه برای بازگشایی کامل دانشگاه به صورت حضوری تابع دستورالعمل های وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توسعه زیرساخت های مجازی در دانشگاه پیغام نور خراسان رضوی همزمان با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه زیرساخت های مجازی در دانشگاه پیغام نور خراسان رضوی همزمان با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید