طرح تحقیقاتی فراوری واکسن سالک در مراحل پایانی است

به گزارش وبلاگ نفس، خبرگزاری خبرنگاران-رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، طرح تحقیقاتی فراوری واکسن سالک را در کشور در مراحل پایانی اعلام نمود که پس از معین شدن مراحل نهایی و نتایج قطعی فراوری خواهد شد.

طرح تحقیقاتی فراوری واکسن سالک در مراحل پایانی است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ نفس به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ محمد مهدی گویا گفت: طرح تحقیقاتی برای فراوری واکسن سالک در کشور را نخستین بار حدود 5 سال پیش دکتر دانشور عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شروع کرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، اضافه نمود: مراحل اولیه تحقیقاتی این واکسن در دو استان خراسان رضوی و کرمان صورت گرفت و بدنبال نتایج اولیه ارائه شده، کمیته کشوری سالک تشکیل و نتایج در این کمیته ارائه شد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به این که کمیته کشوری سالک تصمیم به حمایت از انجام این تحقیق برای مراحل بعدی گرفت، گفت: این تحقیقات در استان های ایلام، اصفهان و شیراز ادامه یافت که این مرحله حدود یک سال و اندی به طول انجامید و نتایج آن آنالیز شد و بعلاوه در کمیته کشوری سالک نیز مطرح شده است.

محمد مهدی گویااضافه نمود: از آنجایی که طرح هنوز به خاتمه نرسیده است، پس از تعیین شدن نتایج قطعی، آن ها را اعلام خواهیم کرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت بعلاوه گفت: به هرحال اگر نتایج آن طوری که انتظار می رود خوب باشد که همینطور خواهد بود ما به دستاورد بزرگی در کشور دست خواهیم یافت و امیدوارم که بتوانیم واکسن سالک را به کل جهان و یا حداقل به کشور های خاورمیانه که بزرگترین مشکل را با سالک دارند، ارائه کنیم.

محمد مهدی گویا با بیان این که در اجرای این طرح دانشگاه های علوم پزشکی خراسان رضوی، شیراز، اصفهان، ایلام و کرمان همکاری کردند و کوشش های زیادی در طول این 5 سال اجرا شده است، اضافه نمود: این طرح یکی از بزرگترین طرح های تحقیقاتی واکسن در کشور است.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با تأکید بر این که نتایج اولیه درخشان است،گفت: اگر این واکسن مراحل نهایی خود را طی کند و تأیید گردد به جرأت می توان گفت یکی از برترین واکسن های فراوری شده در جهان برای پیشگیری از سالک خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "طرح تحقیقاتی فراوری واکسن سالک در مراحل پایانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تحقیقاتی فراوری واکسن سالک در مراحل پایانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید