مدیریت فرآیند استخدام در آدیلار

به گزارش وبلاگ نفس، استارتاپ آدیلار توسط هاتف زمانی، امین رضا جوان شیر و حمید شریعتی می خواهد فرآیند استخدام را برای شرکت ها تسهیل کند. هاتف زمانی متولد 71 در شهر تبریز است و لیسانس و ارشد مهندسی صنایع گرایش بهینه سازی سیستم ها از دانشگاه شریف دارد. امین رضا جوان شیر نیز متولد 72 در شهر تبریز است و او هم لیسانس صنایع و ارشد MBA از دانشگاه شریف دارد و حمید شریعتی نیز متولد 65 و مهندس نرم افزار است.

مدیریت فرآیند استخدام در آدیلار

هاتف زمانی می گوید: من و امین 15 سال است که با هم دوست هستیم و بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه در حوزه منابع انسانی استخدام شدیم و در شرکت های مختلفی کار کردیم. زمانی که سفارش جذب نیرو از شرکت ها دریافت می کردیم، با هم بررسی می کردیم تا ببینیم می توانیم نیرو را تامین کنیم یا نه. شرکتی که من در آن فعال بودم، در زمینه منابع انسانی فعال بود و برای شرکت های دیگر تامین نیرو انجام می داد.

بر همین اساس با چالش هایی که شرکت ها در جذب نیرو داشتند، آشنا بودیم و می دیدیم که زمانی که درخواست برای جذب نیرو داده می گردد، شرکت با حجم بالایی از رزومه روبه رو می گردد و مدیریت روند استخدام افراد و بررسی رزومه های مختلف بسیار چالش برانگیز و زمانبر بود.

از همین جا به این فکر افتادیم که بستری را فراهم کنیم تا مدیریت روند استخدام و جذب نیرو در شرکت ها را بهینه کنیم و ایده استارتاپ آدیلار شکل گرفت و تصمیم گرفتیم این استارتاپ را راه بیندازیم.

در آدیلار چه خدماتی را ارائه می دهید؟

آدیلار یک سیستم مدیریت فرآیند استخدام است. applicant tracking systems یا ATS عبارتی است که به سیستم های مشابه آدیلار در جهان نسبت داده می گردد. این ابزارها در جهان به شرکت ها یاری می نمایند تا بتوانند نیروی مورد نظر خود را جذب نمایند.

ما در آدیلار به شرکت ها یاری می کنیم تا کلیه فرآیند استخدام را در قالب یک سیستم مدیریت نمایند. بر همین اساس آدیلار یک سیستم SAAS یا software as a service به حساب می آید که شرکت ها با توجه به احتیاجی که دارند، از این سیستم بهره می برند. آدیلار تمام کانال های جذب نیرو را پوشش می دهد.

کانال های جذب نیرو به وسیله ایمیل، خرید رزومه ، جذب نیرو به وسیله صفحه سایت شرکت یا سایت ها کاریابی از جمله کانال هایی هستند که در آدیلار پوشش داده می شوند و در قالب یک سیستم به کارفرما یاری می نماید تا جهت استخدام فرد را در شرکت دنبال کند. به این ترتیب که فرد از چه منبعی وارد سیستم شده و چه مراحلی را طی نموده تا اینکه استخدام گردد.

شرکت ها چطور می توانند از خدمات آدیلار استفاده نمایند؟

شرکت ها می توانند به وسیله پنل کاربردی مراحل استخدام خود را ایجاد نمایند؛ از مرحله جذب و دریافت رزومه گرفته تا بررسی رزومه و مصاحبه، مصاحبه تلفنی، مصاحبه حضوری، ارزیابی و مرحله پیشنهاد و استخدام و غیره. تمام این مراحل توسط شرکت قابل رصد است.

کارشناس منابع انسانی می تواند کل فرآیند را از این طریق مدیریت کند. به عنوان مثال، به وسیله سیستم زمان مصاحبه با کارجوی مورد نظر هماهنگ می گردد و زمان مصاحبه برای کارجو ایمیل می گردد و یا برای ارزیابی فرم هایی را طراحی نمایند و نتیجه آن در سیستم ثبت گردد و یا در مرحله مصاحبه ویدئویی به وسیله سیستم با کارجو مصاحبه نمایند و داده ها از این طریق در پروفایل کارجو ضبط می گردد و قابل دسترس است.

هزینه استفاده از خدمات را چقدر تعریف نموده اید؟

هزینه ایجاد یک فرصت شغلی در آدیلار حدود 60 هزار تومان است که البته شرکت ها می توانند از پکیج های مختلف هم استفاده نمایند و خدمات را برای خود شخصی سازی نمایند.

تا کنون چه تعداد شرکت از این خدمات استفاده نموده اند؟

در حال حاضر حدود 30 شرکت از خدمات استفاده نموده اند و می توانم بگویم یکی از مزیت های اصلی ما نسبت به رقبا این است که از سیستم NLP یا natural language process برای خوانش رزومه فارسی استفاده می کنیم و دیگر احتیاجی نیست کارفرما هر رزومه را مطالعه کند. به این ترتیب که اطلاعات مورد احتیاج شرکت برای استخدام از هر رزومه به صورت هوشمند خوانده و استخراج می گردد و سیستم تشخیص می دهد که فرد برای موقعیت شغلی مورد نظر مناسب است یا اینکه واجد شرایط است یا نه.

در این مدت چقدر از این خدمات استقبال شده است؟

در این مدت 6ماهه که کار آغاز کردیم، بازخوردهای مثبتی را از کارفرماها دریافت کردیم و احساس احتیاج در بازار برای این محصول وجود دارد و ما با توجه به احتیاجهای شخصی کارفرماها ویژگی هایی را نیز به محصول اضافه می کنیم. اخیرا هم دورهمی را برگزار کردیم که 45 شرکت در آن شرکت داشتند و حدود 20 شرکت از خدمات استفاده می نمایند و الباقی نیز در حال تست محصول هستند.

فکر می کنید چه زمانی به رشد مطلوب خود دست پیدا کنید؟

ما اهداف کوتاه مدت و بلند مدت داریم و با وجود اینکه مراحل مختلف محصول به اتمام رسیده ولی ما همچنان در حال توسعه هستیم و فکر می کنم حدود 5 ماه دیگر تمامی ویژگی های مورد احتیاج را اضافه کنیم و محصول کامل را به کارفرما عرضه کنیم.

حجم بازار را چقدر ارزیابی کردید؟

برآوردی که از حجم بازار به صورت ماهانه داریم، این است که حجم بازار در استفاده از استخدام اینترنتی توسط کارفرما حدود یک میلیارد تومان به صورت ماهانه است و بسیار رو به رشد است. طبق تحقیقی که مجله فوربس انجام داده، اندازه بازار ATS ها در سال 2020 حدود 60 درصد رشد می نماید و این به این معنی است که این بازار در آسیا 100 و در خاورمیانه حدود 200 درصد رشد خواهد نمود و ما به آینده این بازار خوشبین هستیم.

در این مدت با چه چالش هایی روبه رو بودید؟

بخشی از چالش ما در حوزه توسعه نرم افزار بود؛ چرا که سیستم های SAAS پیچیدگی های خاص خود را دارند. از طرف دیگر بحث شفاف نبودن احتیاج کارفرما در حوزه جذب نیرو از دیگر چالش های ما بوده است.

منبع: مجله شنبه

به "مدیریت فرآیند استخدام در آدیلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت فرآیند استخدام در آدیلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید