هر فردی روزانه چند ساعت خواب احتیاج دارد؟

به گزارش وبلاگ نفس، اگر ضرورت یک خواب کافی و راهکار نجات از کمبود خواب مزمن را بدانید، در نهایت می توانید به یک برنامه خواب منظم و سالم برسید.

هر فردی روزانه چند ساعت خواب احتیاج دارد؟

خواب کافی و کیفیت آن مستقیما روی عملکرد حالت بیداری تان تاثیر می گذارد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان اشتباهات رایج در خصوص خواب می پردازیم.

چند ساعت خواب لازم دارید؟

با توجه به آمار انیستیتو ملی سلامت آمریکا، به طور میانگین یک فرد بالغ در طول شب کمتر از 7 ساعت می خوابد. در جهانی سریع امروز، 6 یا 7 ساعت خواب، خوب به نظر می رسد. در حالی که در واقعیت این میزان باعث ایجاد کمبود خواب مزمن می گردد.

با اینکه نیاز به خواب در بین افراد مختلف فرق دارد، اما هر فرد بالغ و سالم به 7.5 تا 9 ساعت خواب شبانه نیاز دارد تا بتواند به برترین کارایی خود برسد. بچه ها و نوجوانان حتی به میزان بیش تری نیاز دارند. بر خلاف این تصور که با افزایش سن نیاز به خواب کم می گردد، افراد بزرگ سال هم به 7.5 تا 8 ساعت خواب نیاز دارند. چون معمولا این میزان خواب شبانه برای افراد بزرگ سال مشکل است، چُرت های روزانه می تواند این خلا را پر کند.

برای اینکه بفهمید چقدر خواب نیاز دارید، باید ببینید در طول روز چه حسی دارید. اگر میزان خواب تان کافی باشد، از زمانی که بیدار می شوید تا وقتی که دوباره به رختخواب برمی گشت، پرانرژی و هوشیار خواهید بود.

اشتباهات رایج در خصوص خواب

اگر زمان خوابتان برای بازیابی کافی نباشد، قدرت کافی برای کار کردن، یادگیری، خلاقیت و برقراری ارتباطی که شایسته ی توانایی هایتان باشد را نخواهید داشت. اگر دائما کمبود خواب داشته باشید، باید خودتان را برای یک اختلال ذهنی و جسمی حسابی آماده کنید. به محض اینکه خوابیدن به میزان کافی را آغاز کنید، انرژی و بازده تان بالا می رود. در واقع، متوجه می شوید که در طول روز کارهای بیشتری انجام می دهید.

کم کردن تنها یک ساعت خواب در شب، عملکردتان را تغییر نمی دهد

شاید خواب آلودگی تان در طول روز خیلی مشهود نباشد، اما از دست دادن حتی یک ساعت خواب شبانه می تواند توانایی عکس العمل سریع و تفکر درست را کاهش دهد. بعلاوه این کار سلامت قلبی-عروقی، تعادل انرژی و توانایی مقابله با عفونت ها را تحت تاثیر قرار می دهد. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این نشانه ها می گوید عشق همسرتان واقعی است سر بزنید.

عادت کردن بدن به ساعت های مختلف از اشتباهات رایج در خصوص خواب

اغلب مردم می توانند ساعت بیولوژیکی خود را تغییر بدهند، البته با یاری برنامه های منظم زمان بندی شده و در برترین حالت 1 یا 2 ساعت در روز. در نتیجه، یکی دو هفته طول می کشد تا بعد از یک مسافرت طولانی در نواحی زمانی مختلف جهان، ساعت خواب تان تنظیم گردد یا به خواب شبانه دوباره عادت کنید.

حل خستگی طول روز با خواب اضافه شبانه

کمیت خواب قطعا خیلی مهم است، اما چیزی که واقعا باید به آن توجه کنید کیفیت خواب تان است. برخی از مردم شبانه 8 یا 9 ساعت می خوابند اما وقتی بیدار می شوند باز هم احساس خوبی ندارند؛ چون کیفیت خواب شان خیلی پایین بوده است.

خواب بیشتر در تعطیلات برای جبران کم خوابی از اشتباهات رایج در خصوص خواب

هر چند این الگوی خواب باعث می گردد بخشی از کمبود خواب تان جبران گردد، اما همه ی مسائل را حل نمی کند. بر اساس نتایج انیستیتو ملی سلامت آمریکا، زیاد خوابیدن در تعطیلات موجب می گردد ساعت خواب تان را به هم بریزد و چرخه اش را خراب کند. این کار باعث می گردد آدینه شب ها تا دیر موقع خواب تان نبرد و در نتیجه شنبه صبح به سختی بیدار شوید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این نشانه ها می گوید شما تنها هستید! را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "هر فردی روزانه چند ساعت خواب احتیاج دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر فردی روزانه چند ساعت خواب احتیاج دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید