کامپیوتر خود را با موبایلتان از راه دور کنترل کنید

به گزارش وبلاگ نفس، با اپلیکیشن Chrome Remote Desktop به کامپیوترتان متصل شوید.

شاید برای شما هم این مشکل پیش آمده باشد که به فایلی بر روی کامپیوترتان احتیاج داشته باشید ولی دسترسی به کامپیوتر و سیستمتان نداشته باشید. اکنون با این نرم افزارها بدون هیچ مسئله ای از راه دور و به یاری تلفن همراهتان می توانید اطلاعات و فایل های مورد نظرتان را در اختیار داشته باشید. مخصوصا اگر شما به سفرهای کاری زیاد می روید، مطمئنا این نرم افزارهای کاربردی شما را نجات خواهند داد. در ادامه برای آشنایی با این برنامه ها با خبرنگاران همراه باشید.

کامپیوتر خود را با موبایلتان از راه دور کنترل کنید

البته با کمی پرس و جو متوجه می شوید راههای دیگری هم برای اتصال به کامپیوترتان وجود دارد که پیچیدگی های خاص خودش را دارد و ما روش ساده تر را به شما پیشنهاد میکنیم.

Chrome Remote Desktop

قابل استفاده در سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید، آیفون

استفاده از Chrome Remote Desktop یکی از روش هایی است که می توان از آن برای دسترسی به کامپیوتر، آن هم از راه دور استفاده کرد. کروم ریموت دسکتاپ حدود یک سال پیش منتشر شد و از آن به بعد به عنوان یکی از روش های دسترسی از راه دور مورد استفاده نهاده شد. استفاده از این نرم افزار بسیار ساده و راحت است و به راحتی می توان آن را در بسیاری از دستگاه ها و سیستم عامل ها مانند ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و ios نصب و اجرا کرد.

البته در این بین مشکلاتی هم وجود دارد، مثلا شما باید حتما از مرورگر کروم بهره ببرید. کاربران زیادی هستند که از این مرورگر استفاده می نمایند و طبق آنالیز های انجام گرفته، افراد کمی وجود دارند که از سایر مرورگرها استفاده می نمایند و این خود نکته مثبتی است؛ چرا که می خواهیم روش هایی را آنالیز کنیم که برای بسیاری از افراد قابل استفاده و کاربردی باشد. پس اگر از جمله افرادی هستید که از مرورگر کروم استفاده می کنید، این روش مناسب خواهد بود.

راه اندازی Chrome Remote Desktop

ابتدا، باید افزونه Chrome Remote Desktop را در مرورگر خود و از طریق Chrome Web Store نصب کنید. نصب این افزونه بسیار سریع و ظرف مدت چند ثانیه انجام می گردد.

پس از نصب، می توانید آن را از منوی مربوط به اپلیکیشن های کروم اجرا کنید. لینک مربوط به اپلیکیشن های کروم به احتمال زیاد، اولین لینک موجود در Bookmarks bar خواهد بود. تنها کافی است لینک مربوطه را پیدا و آن را انتخاب کنید.

اولین باری که Chrome Remote Desktop را اجرا می کنید، قادرید با نصب یک ابزار کوچک از طریق انجام یک فرآیند بسیار ساده، با کامپیوتر خود از راه دور ارتباط برقرار کنید. مراحل آسان و واضح است و در هر مرحله کروم شما را به برترین نحو راهنمایی خواهد نمود.

بعد از این که ابزار مورد نظر دانلود و نصب شد، Chrome Remote Desktop از شما می خواهد یک PIN وارد کنید. بهتر است از یک پین کد ساده برای این منظور بهره ببرید تا به خاطر سپردن آن مشکل نباشد. البته کد را به نحوی انتخاب کنید که حدس زدن آن برای سایرین آسان نباشد. (مثلا بهتر است از عبارات یا حروفی مشابه 123456 استفاده نکنید. اما در نهایت تشخیص با خود شما است!)

بعد از این که پین کد مورد نظر خود را وارد کردید، چند ثانیه بعد می توانید اتصال از راه دور را فعال کنید. پس از فعال سازی، کامپیوتر شما با هر نامی که برای آن انتخاب نموده اید، در فهرست نمایش داده خواهد شد.

شما می توانید به راحتی به هر تعداد از کامپیوتر هایی که با استفاده از این روش ریموت شده اند، با استفاده از سایر کامپیوتر ها یا موبایل ها، دسترسی داشته باشید. تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که Chrome Remote Desktop را باید قبل از این که به آن احتیاج داشته باشید، راه اندازی کنید؛ چرا که برای راه اندازی آن نمی توانید از راه دور اقدام کنید.

چگونه کامپیوتر PC خود را به Chrome Remote Desktop متصل کنیم؟

اکنون که همه قسمت های مورد احتیاج راه اندازی شده است، باید اپلیکیشن Chrome Remote Desktop ( نسخه اندروید یا ios) را برای گوشی خود دانلود و آن را اجرا کنید. گوشی هوشمندی که ما در این مقاله با آن کار می کنیم، Google Pixel XL است؛ اما مراحل انجام کار در بیشتر دستگاه ها، شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

به محض اینکه اپلیکیشن را اجرا کنید، فهرستی از کامپیوتر های شما نمایش می یابد و شما می توانید دستگاه مورد نظر خود را برای برقراری ارتباط انتخاب کنید.

در این مرحله از شما درخواست خواهد شد پین کد خود را وارد کنید. به علاوه گزینه ای به شما ارائه می گردد که در صورت انتخاب آن می توانید در دفعات بعدی بدون احتیاج به وارد کردن PIN، به دستگاه مورد نظر خود متصل شوید که البته ما انتخاب این گزینه را پیشنهاد نمی کنیم؛ زیرا اگر برای گوشی شما اتفاقی بیفتد، مسلما دوست ندارید فرد دیگری علاوه بر اطلاعات گوشی شما به اطلاعات کامپیوترتان نیز دسترسی داشته باشد.

بعد از این که رمز خود را وارد کردید، Connect را انتخاب کنید.

اتصال به سرعت برقرار خواهد شد. در این مرحله، می توانید به راحتی هر کاری که دوست دارید انجام بدهید. می توانید از انگشت خود به جای ماوس بهره ببرید و روی قسمت های مورد نظر، کلیک کنید.

منبع: الی گشت

به "کامپیوتر خود را با موبایلتان از راه دور کنترل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامپیوتر خود را با موبایلتان از راه دور کنترل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید