طرز تهیه دسر فنجانی؛ یک پیشنهاد مجذوب کننده!

به گزارش وبلاگ نفس، خبرنگارانـ دسر ها یکی از محبوب ترین و متنوع ترین خوراکی ها در سراسر دنیا هستند و هواداران خاص خود را دارند. دسر ها معمولاً پس از غذا سرو می شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن ها به هضم بهتر غذا یاری می نماید. دسر فنجانی نوعی دسر لطیف و خوشمزه است که از ترکیب شیر با آرد، نشاسته، خامه و شکر تهیه می گردد و طعم و بافت آن شبیه به پودینگ است. این دسر به صورت لایه ای با بیسکوییت و مغز گردو داخل لیوان های دسر تهیه می گردد و به همین علت بسیار خوشمزه و مجلسی است. در ادامه این مطلب طرز تهیه دسر فنجانی همراه با نکات مهم و فوت و فن های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

طرز تهیه دسر فنجانی؛ یک پیشنهاد مجذوب کننده!

مواد لازم برای تهیه دسر فنجانی

شیر: 1 لیتر

آرد سفید گندم: 2 قاشق غذاخوری

نشاسته گل: 3 قاشق غذاخوری

شکر: 1 لیوان سرخالی

زرده تخم مرغ: 1 عدد

خامه صبحانه: 2 پاکت

پنیر خامه ای: 2 قاشق غذاخوری

بیسکوییت پتی پور ساده: 1 بسته

گردو خرد شده: 1 فنجان

شکلات تخته ای: 120 گرم

نکات مربوط به مواد اولیه

1 ـ نکات مربوط به پنیر خامه ای

پنیر ماسکارپونه پنیر مخصوصی است که برای تهیه چیز کیک و دسر های پنیری از آن استفاده می گردد که نمک ندارد و بافت آن برای تهیه کیک و دسر مناسب است. از آنجا که پنیر ماسکارپونه در همه فروشگاه های مواد غذایی در دسترس نیست، می توانید به جای آن از پنیر های خامه ای معمولی بهره ببرید که کم نمک باشند و بعلاوه چربی کم تری داشته باشند.

2 ـ نکات مربوط به بیسکوییت

بیسکوییت پتی پور از جمله محصولاتی است که برای تهیه انواع دسر و چیز کیک از آن استفاده می گردد و به دو صورت وانیلی و کاکائویی در بازار موجود است. برای تهیه این دسر می توانید به جای بیسکوییت پتی پور از بیسکوییت مادر و یا هر نوع بیسکوییت وانیلی ساده نیز بهره ببرید.

3 ـ نکات مربوط به نشاسته گل

نشاسته حاوی فیبر، گندم، کلسیم و ویتامین بی است که در عین حال بسیار کم کالری است. نشاسته در بدن به قند تبدیل می گردد و به همین علت برای تأمین انرژی مناسب است. نشاسته برای تنظیم قند خون، تقویت معده، و بهبود سرفه و گرفتگی صدا بسیار موثر است. منبع اصلی نشاسته گندم، ذرت و سیب زمینی است. در تهیه نشاسته گل ابتدا دانه گندم را در آب خیس می نمایند تا دانه ها حجیم شوند. بعد برای شکستن پوسته بیرونی آن ها را آبکشی می نمایند تا جوانه به دست بیاید و در یک روند جداسازی نشاسته گل را از جوانه آن جدا می نمایند. نشاسته گل به صورت پودر، شربت و حجیم در بازار موجود است که برای تهیه دسر فنجانی نوع حجیم آن کاربرد دارد.

4 ـ نکات مربوط به شکلات

اگر ذائقه شما شیرینی پسند است، می توانید از شکلات تخته ای شیرین بهره ببرید و اگر به شیرینی علاقه ای ندارید، از آنجا که مواد اولیه این دسر دارای شکر است، بهتر است که از شکلات تخته ای تلخ و کم شیرینی بهره ببرید.

طرز تهیه دسر فنجانی

1 ـ برای آغاز کار ابتدا آرد و نشاسته را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و شیر را کم کم به آن اضافه کنید تا آرد و نشاسته کاملا حل گردد؛ سپس شکر و زرده تخم مرغ را اضافه کنید و هم بزنید. قابلمه را روی حرارت میانه اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا مواد کم کم آغاز به جوشیدن کند و به غلظت برسد. وقتی دسر غلیظ شد و ریزجوش زد، اجاق گاز را خاموش کنید.

2 ـ در این مرحله پنیر خامه ای و یک پاکت خامه صبحانه را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پنیر و خامه با مواد دسر مخلوط شوند. حالا بیسکوییت را خرد کنید و به صورت مساوی به مقدار یک لایه داخل لیوان های دسر بریزید؛ سپس یک لایه از دسر آماده را روی بیسکوییت ها بریزید و کمی گردوی خرد شده بپاشید. دوباره یک لایه بیسکوییت خرد شده بریزید و لایه رویی لیوان را با مایه دسر بپوشانید. لیوان ها را داخل یخچال بگذارید تا دسر خودش را بگیرد و خنک گردد.

3 ـ برای تهیه سس روی دسر یک پاکت خامه را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت کم اجاق گاز بگذارید تا خامه گرم گردد؛ سپس شکلات تخته ای را به خامه اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب گردد. بعد از اینکه سس شکلاتی کمی خنک شد، آن را روی لیوان های دسر بریزید و با مغز گردو یا خلال پسته تزیین کنید، نوش جان.

منبع: فرارو

به "طرز تهیه دسر فنجانی؛ یک پیشنهاد مجذوب کننده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر فنجانی؛ یک پیشنهاد مجذوب کننده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید