10 نشانه حمله قلبی

به گزارش وبلاگ نفس، حمله قلبی به علت مسدود شدن عروق خونی یا نرسیدن خون کافی به قلب اتفاق می افتد. در چنین مواقعی باید خود را بدون هیچ درنگی به بیمارستان برسانیم. اگر در هر شرایط یکی از نشانه هایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد را احساس کردید، به سرعت به بیمارستان بروید. روش های درمان می تواند به صورت جراحی بای پس، وصل کردن استنت (یک لوله کوچک دائمی که سبب باز شدن سرخرگ می گردد) و داروهای تجویز شده متخصص قلب باشد.

10 نشانه حمله قلبی

آیا راهی برای جلوگیری از حمله قلبی وجود دارد یا حداقل متوجه شویم که چه زمانی قرار است این حمله به سراغ ما بیاید؟ متخصصان می گویند: درصد بالایی از بیماران، نشانه های مشابهی دارند.

در ادامه به 10 نشانه حمله قلبی اشاره می کنیم:

1- احساس خفگی

بسیاری از بیماران حمله قلبی گزارش می دهند که نمی توانند به خوبی نفس بکشند و حالت خفگی دارند. اگر این حالت تنها برای یک لحظه رخ داد، پس احتمالا نمی تواند حمله قلبی باشد اما اگر شما این علائم را همراه با گیجی داشتید حتما باید با یک دکتر مشورت کنید تا مطمئن شوید که مربوط به قلب شما نیست.

2- تنگی نفس

بسیاری از بیماران معمولا به علت نرسیدن خون به ریه ها وقلب، احساس تنگی نفس می نمایند و نمی توانند به خوبی نفس بکشند. توجه داشته باشید که تنگی نفس بعد از ورزش زیاد یا دویدن ربطی به حمله قلبی ندارد بلکه این نوع تنگی نفس برای شخص برجسته تر و ترسناک تر است. بعضی بیماران به علت این احساس ناگهانی، دچار ترس و اضطراب شدیدی می شوند. در چنین مواقعی حتما به اورژانس زنگ بزنید.

3- سرگیجه

بسیاری از بیماران چند روز قبل از آغاز حمله قلبی احساس سرگیجه می نمایند. دقت داشته باشید که سرگیجی به علت گرسنگی، حاملگی و بلند شدن سریع با سرگیجی حمله قلبی تفاوت دارد. در این گونه سرگیجی فرد نمی تواند تعادل خود را حفظ کند، به درستی راه رود و یا به آنچه که در جلویش وجود دارد توجه کنید. در چنین حالتی به هیچ وجه از وسیله نقلیه استفاده نکنید زیرا ممکن است هم به خود و هم به دیگران آسیب برسانید.

4- عرق کردن

تصور کنید که بدون هیچ علت روشنی، عرق سرد بر روی پیشانی و بدنتان بنشیند. این حالتی است که افراد مبتلا به حمله قلبی آن را تجربه نموده اند. در این نشانه، بیماران گزارش دادند که بدون انجام هیچ گونه ورزش یا فعالیتی عرق نموده ایم. این نوع تعریق ها به طور تصادفی اتفاق می افتد و معمولا با نشانه های دیگری مانند درد شانه یا سینه همراه است. این نشانه بسیار قابل توجه است و ممکن است شخص در آستانه یک حمله قلبی باشد.

5- آنفلانزا یا سرماخوردگی

بیمارانی که هرگونه مشکل قلبی داشته اند، معمولا چند روز قبل از حمله قبلی احساس سرماخوردگی داشتند. این نوع سرماخوردگی همراه با احساس سرگیجه، درد سینه یا احساس ناگهانی خستگی است. هنگامی که این علائم را داشتید حتما با یک پزشک صحبت کنید زیرا ممکن است چند روز پس از این علائم دچار حمله قلبی شوید.

6- پنیک اتک یا حمله ناگهانی

اضطراب و وحشت ناگهانی نیز یکی دیگر از علائم حمله قلبی است. در چنین مواقعی بیمار به طور ناگهانی وحشت زده می گردد و بعضی نیز برای آرامش و بالا آمدن نفس خود درخواست یک کیسه می نمایند. اگر اظطراب شما ادامه یافت و همراه با درد سینه و شانه بود حتما نزد یک دکتر متخصص بروید.

7- احساس خستگی

احساس خستگی مربوط به حمله قلبی به گونه ای است که شخص حال انجام هیچ کاری را ندارد و انگار که تمام انرژی بدنش را کشیده باشند. این احساس می تواند چند روز به طول انجامد. در چنین شرایطی خون به انداه کافی به ماهیچه ها نمی رسد و فرد بدون هیچ علتی احساس خستگی شدیدی می نماید. همچین احساسی همراه با احساس فشار یا درد قفسه سینه می تواند یکی از نشانه های واضح حمله قلبی باشد.

8- درد قفسه سینه

بسیاری از بیماران درد ترسناکی را در قفسه سینه خود احساس می نمایند. این درد می تواند برای بیماران متفاوت باشد. بعلاوه توجه داشته باشید با اینکه بیشتر بیماران این نشانه را تجربه نموده اند، اما یک نشانه لزومی نیست و ممکن است بعضی بیماران دردی نداشته باشند.

9- درد شانه یا بازو

اگر شما با دکتر ها صحبت نموده باشید، بیشتر آنها به شما می گویند که یکی از علائم مشکل قلبی، درد شانه است. خانم ها نه تنها بیشتر از آقایان دچار مسائل قلبی می شوند بلکه این نشانه خاص نیز بیشتر در آنها اتفاق می افتد. این درد در ناحیه بالای شانه اتفاق می افتد و معمولا دردی عجیب یا گرفتگی است که بیمار نمی تواند با آن خو بگیرد. بعضی دیگر گزارش دادند که از بازو به پایین یک احساس مور مور شدن داشتند.

10- مشکل در خوابیدن

اغلب بیمارانی که از حمله قلبی جان سالم به در برده اند، تجربه مشکل در خوابیدن چند روز قبل از حمله را داشته اند. اگر شما چنین مسئله ای را همراه با بعضی علائم ذکر شده داشتید حتما نزد یک پزشک متخصص بروید. هرچقدر زودتر حمله قلبی تشخیص داده گردد، درمان آن برای بیمار راحت تر خواهد بود.

منبع: فوت و فن

به "10 نشانه حمله قلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نشانه حمله قلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید